Vad jag är trött på människor som slukar min dyrbara energi!

Vet inte riktigt hur jag ska börja med att säga detta men..
Något jag varken tycker om eller uppskattar särskilt mycket, är väl folk som tar dyrbar energi ifrån en, verkligen slukar ens energi, på ett mindre bra sätt vill säga! Känner att jag för en gångs skull vill skriva av mig om detta, för jag orkar inte längre! Jag har tröttnat!

Det är svåra är hur jag ska uttrycka mig för att det inte ska bli fel. Jag läste på min brors frus blogg för ett tag sedan där hon skrev ett liknande inlägg och jag kände verkligen igen mig i det hon skrev! Jag har alltid varit en mycket glad, social och trevlig person. Jag skrattar ofta men har även mycket lätt för att gråta. Men bara för att jag skrattar, ler och är lycklig ska folk få trycka ner en? Av vilken anledning? Svartsjuka? För att själv må bra? Jag lyssnar alldeles för mycket på vad folk tänker och tycker om saker osv. Jag lägger för mycket energi på att tänka på alla andra, hur dem har det istället för att njuta själv. Nu tänker jag sätta stopp för allt detta! För jag har det verkligen bra, riktigt bra med!

När det väl gick bra för mig, då jag var som gladast, lyckligast och bara sken av ren glädje, var det någon som satte stopp för allt detta. Vissa personer klarar helt enkelt inte av att se andra lyckliga när dem själv inte är det. Men varför ska man då behöva göra livet surt för någon annan istället för att glädjas åt den personen? Det är något jag funderar på ofta.

Sen det här med tid. Jag har alltid försökt göra alla andra nöjda, men till vilken nytta då, jag har inte all tid i världen. Sen för att jag inte har så mycket tid över (men om ni bara visste hur mycket mer tid jag skulle vilja ha) till att göra saker i mitt liv, blir jag inte en sämre människa, eller? Jag gör det jag mår bra utav! Jag prioriterar ju det jag tycker är viktigt i mitt liv, och det är min underbara pojkvän som jag älskar, samt min familj som jag har hemma i Bollnäs, träningen och mina vänner som alltid finns där. Vad mer ska jag göra om det här är det jag blir lycklig utav. Eftersom jag nu flyttat till min pojkvän är det självklart att jag umgås mycket med honom (vilket jag skulle vilja göra hela tiden om det gick) men jag umgås även med mina vänner, och då är det dem jag tycker om och mår bra utav som jag är med. Ta vara på livet!

Måste jag vara ute och festa varje helg, gå på bio ofta, gå ut och äta, ha tid till att träffa alla jämt, välja bort att träffa min pojkvän då jag äntligen är ledig och även han, eller då han äntligen kommit hem efter att ha varit borta ifrån mig länge för att jag måste vara med mina vänner osv för att inte vara tråkig? Nej jag tycker inte det! vissa kanske tycker det och varför förstår jag inte.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, eller båda delarna. Men det här är verkligen jobbigt. När man vet att personer sagt och gjort så mycket att det både sårat och förstört. Men jag tänker inte lägga mer energi på detta nu, för jag tänker inte längre slösa bort min energi på skitsaker! Jag orkar inte med människor som dessa, slukar ens energi och som sedan tror att det är frid och fröjd när dem väl mår bra, medvetet såsom omedvetet för dem. Tänker hålla mig borta ifrån sådana människor. 

Jag ska erkänna att förr var jag ingen person som vågade säga emot, stå för vad jag tyckte om saker och ting, och det fick ju sina konsekvenser. Men detta stora misstag är något jag lärt mig massor utav som jag nu kan ta med mig.

Personer som inte är glada för din skull utan bara tar energi av en, strunta i dem! Ödsla inte tid på dem, utan tänk på vad mycket annat i livet som gör dig gott finns! Lägg energi på det dyrbara i ditt liv. Andra personer som verkligen bryr sig om dig, in i det sista! Vänner finns det gott om men se till att ha kvar dem som verkligen betyder för dig, för det är något jag gör! Sen får folk säga och tycka vad dem vill men jag tänker inte längre ta någon skit!



Kommentarer
Postat av: Din Malin

Jättefint och bra skrivet gumman! Du har helt rätt och det hoppas jag att en viss person förstår.. Love you my babe! <3

2011-10-18 @ 17:20:16
URL: http://maalinmaria.blogg.se/
Postat av: Your sis

Hoppas de träffar rätt! Nyttigt att stanna upp och tänka efter lite vad de är som får mig att må dåligt lr inte ha någon energi över huvudtaget. Skitbra skrivet sis <3

2011-10-22 @ 11:40:13
URL: http://carolasbaksida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0